.::. معاونت پژوهشی .::.

پایان نامه ها--

پایان نامه

تاریخ: 1392/09/17 - 16:17


 

 

 به امور پایان نامه های دانشگاه خوش آمدید--

 

این بخش به عنوان تنها مرجع رسمی دانشگاه در رابطه با امور پایان نامه های دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری محسوب می گردد و لازم است دانشجویان محترم مطابق با دستور العمل های مندرج در این صفحه فرم های مربوطه را تکمیل و فرایند های مربوطه را طی نمایند.

این صفحه به شکلی گویا جهت شفاف سازی فرایند مراحل تصویب و دفاع پایان نامه تنظیم شده است که دستیابی دانشجویان ارجمند به بخشهای مختلف را تسهیل می نماید جهت مشاهده کل فرایند در قالب چارت می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید سپس بایستی به ترتیب مراحل زیر را دنبال نمایید

 

«دانلود مراحل انجام پایان نامه در قالب چارت»

 

 


 

*الف - فرایند نگارش و تصویب پروپوزال

 

1- فرم تایید و استعلام موضوع را دانلود نمایید ---> دانلود     word       pdf

2- مراجعه به مدیر محترم گروه مربوطه جهت بررسی ظرفیت و تعیین اساتید راهنما و مشاور و تکمیل فرم فوق و تحویل به مدیر گروه مربوطه (لازم به ذکر است که کلیه مدیران محترم گروه با نام کاربری و رمز عبور سایت کدینگ می توانند ظرفیت اساتید راهنما و مشاور را چک کنند. مدیران محترم گروه می توانند از طریق لینک زیر به سایت کدینگ وارد شوند:

 

         *) ورود به سایت کدینگ برای کنترل ظرفیت اساتید راهنما و مشاور (فقط مخصوص مدیران گروه با نام کاربری و رمز عبور)      

 

قابل توجه مدیران محترم گروه: چنانچه اساتید راهنما و مشاور فاقد کد در سیستم کدینگ باشند بایستی مدارک ذیل را جهت اخذ کد استاد، به رئیس پژوهش دانشکده ارائه نمایید:

«لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد برای اساتید»

 

3- تصویب موضوع در جلسه گروه تخصصی

4- دریافت فرم صفر  جدید:

           - پروپوزال کارشناسی ارشد  --->    word                   

            - پروپوزال دکتری            ---->     word             

 

5- دریافت تعهدنامه های (راهنما- مشاور و دانشجو)---> دانلود   pdf     word   

6- تکمیل فرم های فوق و تحویل آنها به مدیر گروه رشته مربوطه

7- تشکیل جلسه گروه تخصصی و تصویب پروپوزال در شورای گروه تخصصی (دانشجویان محترم توجه داشته باشند که بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی حداقل شش ماه پس از تصویب در گروه تخصصی اجازه دفاع خواهند داشت )

8- ارسال پروپوزال های مصوب به رئیس پژوهش دانشکده توسط مدیر محترم گروه 

9- ارسال پروپوزال های مصوب به همراه صورت جلسات گروه ها و حکم کارگزینی اساتید راهنما و مشاور + کد ملی آنها به حوزه معاونت پژوهشی توسط رئیس پژوهش دانشکده جهت تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه و اخذ کد برای آنها از سیستم کدینگ توسط اداره امور پایان نامه

10- عودت پروپوزال ها توسط معاونت پژوهشی به رئیس پژوهش دانشکده

11- پیگیری اخذ کد توسط دانشجویان از رئیس پژوهش دانشکده

برای تسهیل این کار روسای پژوهش، پروپوزالهایی را که کد برای آنها اخذ شده و یا دارای اشکالی بوده است را در وب سایت دانشکده درج می نمایند که با کلیک بر روی لینکهای زیر می توانید وضعیت کد پروپوزال خود را مشاهده نمایید

 

- پژوهش دانشکده فنی و مهندسی خانم سلیمی

- پژوهش دانشکده علوم پایه و پزشکی، آقای فتحی

- پژوهش دانشکده علوم انسانی، آقای دشتی

- پژوهش دانشکده علوم تربیتی، خانم نوروزی

- پژوهش دانشکده برق و کامپیوتر، مهندس قره باغی

توجه: اگر کد پایان نامه در سایت های فوق درج نشده باشد مستقیما به دفتر رئیس پژوهش دانشکده مراجعه نمایید

 

12- صدور ابلاغیه توسط رئیس پژوهش دانشکده برای اساتید راهنما و مشاور و دانشجو

 

 


*ب - فرایند نگارش پایان نامه

1- دریافت راهنمای نگارش پایان نامه ---> دانلود  pdf     word

(1-2) شرح روی جلد   pdf

2- شروع نگارش پایان نامه با راهنمایی استاد راهنما و مشاور

3- دریافت، تکمیل و ارائه منظم و مرتب گزارشات سه ماهه به رئیس پژوهش دانشکده ---> دانلود      word                   pdf 

4- شروع نگارش مقاله مستخرجه (برگرفته ) از پایان نامه با راهنمایی استاد راهنما و مشاور

لازم به ذکر است که مطابق بخشــــــنامه   pdf ، دو نمره از نمره نهایی پایان نامه به مقالات مستخرج از پایان نامه اختصاص دارد که در رابطه با آن بایستی دانشجویان به نکات زیر توجه نمایند

      4-1- کلیه مقالات از نظر سطح علمی یکسان نبوده و لذا با توجه به سطح علمی آنها بارم خاص خود را دارد که برای آگاهی از بارم تخصیص یافته به هر نوع مقاله بایستی فرم ارزشیابی مقاله را دریافت نمایید ----> دانلود فرم ارزشیابی مقاله   pdf  

    4-2- در خصوص مقالات مستخرج از پایان نامه بر اساس بخشنامه صرفاً نام دانشجو، استاد راهنما، استاد مشاور قید گردد و آوردن نام افراد دیگر در این نوع مقالات مجاز نیست. ---> دانلود بخشنامه مربوطه

    4-3- درج صحیح نام دانشگاه (وابستگی ) در مقالات الزامی است ----> دانلود اطلاعیه نحوه درج صحیح نام دانشگاه

4-4- دانشجویان  حداکثر تا 6 ماه با مجوز دانشکده و تا یکسال با مجوز معاونت پژوهشی پس از دفاع فرصت دارند تا پذیرش یا چاپ مقاله مستخرج از پایا نامه خود را ارائه دهند . در صورت ارائه نکردن پذیرش یا چاپ مقاله ، پایان نامه دانشجو از نظر کیفیت حداکثر بسیار خوب وار نظر کمی حداکثر هجده ارزیابی شده ومطابق فرم شماره4 بخشنامه 73/352681 مورخ1392/10/22 عمل خواهد شد. ودانشجویان می بایست  پیش از تسویه پژوهشی  فرم ارزشیابی مقاله  را ارائه نمایند .

     4-5- برای راهنمایی نحوه نگارش و انتخاب مجلات علمی معتبر برای چاپ آنها می توانید به بخش امور مقالات علمی مراجعه نمایید ----> مشاهده بخش امور مقالات علمی

     4-6- حمایت از پایان نامه ها کارشناسی ارشد ودکترا-----> بخشنامه  pdf

 


 

*ج - فرایند دفاع پایان نامه 

1)        کسب مجوز صلاحیت و آمادگی دفاع      pdf از استاد راهنما جهت طرح در شورای گروه و تعیین استاد داور (حداقل 6 ماه پس از تصویب پروپوزال و 5 ماه پس از اخذ کد پایان نامه) و صدور ابلاغ برای استاد داور توسط رئیس پژوهش دانشکده

2)     تکمیل فرم مجوز دفاع  (word    pdf )و بررسی پرونده آموزشی (به لحاظ دروس گذرانده و تکمیل بودن پرونده دانشجو) و پژوهشی (حداقل 6 ماه پس از تصویب پروپوزال و 5 ماه پس از اخذ کد پایان نامه)

3)        ارسال گزارش پایان نامه به استاد داور همراه با ابلاغ حکم وی (حداکثر یک هفته پس از تعیین داور در شورای گروه آموزشی)

4)      هماهنگی با رئیس پژوهش دانشکده در رابطه با محل برگزاری جلسه دفاع (حداکثر یک هفته پس از تکمیل مجوز دفاع)

5)     اطلاع رسانی زمان و مکان برگزاری جلسه دفاع در تابلو اعلانات و وب سایت پژوهش دانشکده (حداقل یک هفته قبل از برگزاری)

6)    ارسال دعوتنامه اساتید راهنما، مشاور و داور    word      pdf   جهت شرکت در جلسه دفاع (حداکثر یک هفته قبل از تاریخ برگزاری جلسه دفاع)

7)        تهیه مستندات مورد نیاز جلسه دفاع به شرح زیر (حداقل یک روز قبل از روز دفاع):

1-7)     صورتجلسه دفاع   word                        pdf : چهار نسخه

2-7)     فرم اصلاحات پایان نامه word               pdf : دو نسخه

3-7)    فرم ب   word     pdf    در شش نسخه و CD آن یک عدد  

4-7)     فرم ارزشیابی جلسه دفاع    word          pdf : سه نسخه

5-7)     فرم تعهد نامه دانشجو، استاد راهنما و استاد مشاور    word                pdf

6-7)     فرم تعهدنامه اصالت پایان نامه    word     pdf

7-7)      فرم منشور اخلاق پژوهشی        word     pdf

8-7)     مقالات ارائه شده به همراه نامه پذیرش مقاله کامل، گواهی چاپ، ارائه و یا ثبت نام به همراه CD

9-7)     فرم نمره مقاله     word     pdf  : دو نسخه

9-8)     فرم حمایت از پایان نامه ها   word

8)           برگزاری جلسه دفاع با حضور استاد راهنما، استاد مشاور، استاد داور و یک نفر از اعضای هیأت علمی به عنوان نماینده تحصیلات تکمیلی و رئیس پژوهش دانشکده (بخشنامه 73/12579- 87/1/24 )

9)           انجام اصلاحات مورد نیاز (حداکثر یک ماه پس از برگزاری جلسه دفاع) و تهیه نسخ چاپی و CDاز پایان نامه مطابق با فرمت استاندارد دانشگاه ----> دانلود فرمت    pdf

 

 


*د - فرایند تسویه پژوهشی

1)  ارائه مقالات چاپ شده مستخرج از پایان نامه و مستندات مربوطه (حداکثر 5 ماه پس از جلسه دفاع) به رئیس پژوهش دانشکده

2) ارسال مستندات دفاع و احکام استخدامی اساتید به معاونت آموزشی توسط رئیس پژوهش دانشکده جهت پرداخت حق الزحمه اساتید

لازم به ذکر است اساتید محترم برای پیگیری حق الزحمه به رئیس پژوهش دانشکده یا رئیس دبیرخانه هیأت علمی مراجعه نمایند.

3) تحویل نسخ پایان نامه و یا لوح فشرده آن به افراد یا مراجع ذیصلاح مطابق فرم تحویل نسخ پایان نامه    بامشاور     pdf         بدون مشاور     pdf   توسط دانشجو

4) ارسال مدارک ذیل توسط رئیس پژوهش دانشکده به اداره امور پایان نامه های دانشگاه:

- صورت جلسه دفاع

- برگه ارزشیابی جلسه دفاع

- فرم تعیین ارزش مقاله همراه با اصل مقاله چاپ شده، گواهی پذیرش و CDفایل مقاله

- فرم «ب» و CDمربوط به آن 

- فرم تعهدنامه دانشجو، استاد راهنما و مشاور 

قابل توجه روسای محترم پژوهش دانشکده ها: جهت تسریع در خارج نمودن نام دانشجویان از ظرفیت اساتید در سیستم کدینگ خواهشمند است در اسرع وقت پس از جلسه دفاع، فرم ب و CDآن را به دفتر معاونت پژوهشی ارسال نمایند

 5) ارائه یک نسخه چاپی و]چهار عدد CDاز پایان نامه به امور پایان نامه ها و دریافت برگه تسویه پژوهشی توسط دانشجو

6) ارسال مجوز و صورت جلسه دفاع به اداره ثبت نمرات دانشگاه توسط رئیس پژوهش دانشکده