.::. حوزه معاونت امور آموزشی .::.

سوالات متداول

سوالات متداول

تاریخ: 1394/07/20 - 15:18


پرسش: ساعت كار اداري دانشگاه چگونه است؟

پاسخ: ساعت كار اداري دانشگاه از اول مهرماه 94 به ترتيب زير است:

       * شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 الي 15

       * پنجشنبه ها از ساعت 7:30 الي 13

       * ضمناً از ساعت 12 الي 13 جهت اقامه نماز و صرف نهار تعطيل است.

 

پرسش: لطفا شماره تلفن تماس ساير معاونت ها و همچنين دانشكدها را اعلام نماييد؟

پاسخ: الف) تماس از طریق شماره داخلی: تلفن دانشگاه 7-02433421001

          معاونت دانشجويی (معاون دانشجویی: 2262 ، مدیر دانشجویی: 2228 )

         معاونت پژوهشی (معاون پژوهشی: 2336 ، مدیر پژوهشی: 2336)

         معاونت اداري مالی (معاون مالی: 2235، مدیر مالی:2380 )                                                                        

         دانشكده علوم پايه و پزشكي (رئيس دانشکده: 2367 ، معاون دانشکده: 2393 ، رئيس آموزش:  2209)

         دانشكده علوم انساني (رئيس دانشکده:  2300 ، معاون دانشکده:  2365 ، رئيس آموزش: 2258 )

         دانشكده فني و مهندسي (رئيس دانشکده: 2322 ، معاون دانشکده: 2322 ، رئيس آموزش: 2341 )

         دانشكده برق و كامپیوتر (رئيس دانشکده: 2400 ، معاون دانشکده: 2401 ، رئيس آموزش:  2407)

         دانشكده علوم تربيتي (رئيس دانشکده: 2467 ، معاون دانشکده: 2462، رئيس آموزش: 2473)

         صندوق رفاه: 2236

         امور شهریه: 2266

         امور خوابگاه: 2205

         امور نقل و انتقالات: 2206

 

ب) تماس از طریق شماره مستقیم:


          معاونت دانشجويی (معاون دانشجویی: 33423163 ، مدیر دانشجویی:33461223)

         معاونت پژوهشي (معاون پژوهشی: 33470156، مدیر پژوهشی:33470156)

         معاونت اداري مالی (معاون مالی: 33423162، مدیر مالی: 33443400)                                                                        

         دانشكده علوم پايه و پزشكي (رئيس دانشکده: 33461221، معاون دانشکده: 33420030، رئيس آموزش:  33461221)

         دانشكده علوم انساني (رئيس دانشکده:  33470292، معاون دانشکده:  33470291، رئيس آموزش: 33470295)

         دانشكده فني و مهندسي (رئيس دانشکده: 33460063، معاون دانشکده: 33460063 ، رئيس آموزش: 33420036)

         دانشكده برق و كامپیوتر (رئيس دانشکده: 33460463، معاون دانشکده: 33465080، رئيس آموزش:  33470280)

         دانشكده علوم تربيتي (رئيس دانشکده: 33467911، معاون دانشکده: 33420039، رئيس آموزش: 33471713)

         صندوق رفاه: 33465685   

         امور شهریه: 33460061

 

پرسش: چگونه می توانم از نمرات پایان ترم خود مطلع شوم؟

پاسخ: جهت اطلاع از نمرات خود می توانید به سایت اینترنتی سیستم آموزش دانشگاه به آدرس http://217.218.226.136 مراجعه نموده و پس از وارد كردن نام كاربري و رمز عبور خود، در قسمت اعتراض نمرات نمره خود را مشاهد نمایید. نمره ای که توسط استاد در سایت ثبت می شود ابتدا در قسمت اعتراض نمرات قابل مشاهده می باشد. بعد از پایان مهلت اعتراض نمرات وارد کارنامه دانشجو می شود.

 

پرسش: مهلت اعتراض به نمرات در سایت چند روز است؟

پاسخ: پس از تاریخ ثبت نمره توسط استاد شما به مدت یک هفته فرصت خواهید داشت تا نسبت به ثبت اعتراض در سیستم اقدام نمایید. بدیهی است پس از گذشت این مهلت  ثبت اعتراض امکان پذیر نمی باشد.

 

پرسش: نمره قبولی درس آشنایی با قرآن چند است؟

پاسخ: نمره قبولی در درس آشنایی با قرآن کریم 12 می باشد.

 

پرسش: شرایط استفاده از معرفی به استاد (ماده20) چیست؟

پاسخ: در صورتیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل حداکثر 6 واحد درس نظری باقیمانده داشته باشد می تواند آنرا بصورت معرفی به استاد امتحان دهد. 

 

پرسش: اگر معدل کل در زمان فارغ التحصیلی زیر 12 باشد مشکلی ایجاد می شود یا خیر؟

پاسخ: اگر معدل کل زیر 12 باشد به هیچ عنوان مدرک تحصیلی صادر نمی گردد.این قبیل دانشجویان برای ارتقا معدل تا 12 بایستی پس از گذراندن تمامی دروس بلافاصله به دانشکده مربوطه مراجعه نموده و نسبت به انتخاب چند واحد درسی بصورت ارتقا معدل (ماده47) اقدام نمایند. اگر با اخذ حداکثر 6 واحد معدل به 12 برسد به صورت معرفی به استاد قابل اقدام است . در غیر اینصورت دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تا حداکثر 14 واحد و دانشجویان کارشناسی تا 20 واحد می توانند بصورت ترمی انتخاب واحد نمایند.

 

پرسش: در صورت کار نکردن نام کاربری و رمز عبور چه باید کرد؟

پاسخ:  در صورتی که پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود نتوانستید وارد سایت اینترنتی سیستم آموزشی دانشگاه شوید، به صورت حضوری به کارشناس گروه آموزش خود مراجعه نمایید تا مشکل شما برطرف گردد. 

 

پرسش: چه تعداد واحد درسی را می توان در ترم تابستان اخذ نمود؟

   پاسخ:  دانشجويان کاردانی و کارشناسی حداکثر 10 واحد، کارشناسی ارشد تا 6 واحد و دانشجويان دکترا تا 4 واحد مي‌توانند در اين دوره اخذ نمايند. البته دانشجويان كارداني و كارشناسي كه با اخذ 12 واحد درسي، دانش آموخته مي‌شوند و همچنين دانشجويان داراي معدل بالاتر از 17 مي‌توانند در اين دوره تا 12 واحد درسي اخذ نمايند.

 

پرسش: شهریه ترم تابستان چگونه است؟

   پاسخ: شهريه ثابت دوره تابستان در ازاي اخذ 6 واحد درسي و كمتر، نصف شهريه ثابت و در صورت اخذ بيش از 6 واحد تا حداكثر 12 واحد، دوسوم شهريه ثابت به همراه شهريه واحدهاي انتخابي مي‌باشد.

 

پرسش: افزایش ظرفیت دروس در مواقع تکمیل شدن ظرفیت، توسط چه کسی انجام می شود؟

         پاسخ: دروس اصلی و تخصصی توسط مدیران گروه ، دروس عمومی توسط رئیس آموزش و دروس پایه توسط مدیر گروه ریاضی و فیزیک انجام می شود.

 

پرسش: نحوه معرفی افراد ممتاز جهت تخفیف شهریه چگونه است؟

         پاسخ: طی بخشنامه، معدل دانشجویان در یک سال تحصیلی (دو نیمسال متوالی) محاسبه و سه نفربا بالاترین معدل به امور مالی معرفی می شوند.

 

پرسش: علت اینکه نمره در بخش اعتراضات دیده می شود اما در کارنامه مشاهده نمی گردد چیست؟

         پاسخ: پس از تایید اولیه نمرات توسط استاد، تا یک هفته جهت اعتراض مهلت داده می شود. پس از یک هفته، استاد تایید نهایی می کند و ثبت نمرات دانشکده با مطابقت نمرات با صورت جلسه حاضرین و غائبین تایید پایانی می نماید، سپس نمره وارد کارنامه می شود.

 

پرسش: پس از ارسال پرونده به فارغ اتحصیلان، مسئول پاسخگویی به دانشجویان چه بخشی است؟

         پاسخ: به علت تسویه حساب با آموزش و گروه، مسئولیت پاسخگویی به سئوالات دانشجویان برعهده فارغ التحصیلان است.

 

پرسش: نحوه ارسال نمرات دانشجویان میهمان چگونه است؟

         پاسخ: پس از وصول آخرین نمره دانشجوی میهمان، دانشجو به گروه مراجعه و یک نسخه فرم تسویه دریافت و پس از تکمیل، فرم را تحویل خانم ابراهیمی می نماید و ایشان پس از اخذ امضای آموزش، از طریق پست نمرات را ارسال می کنند.

 

پرسش: نحوه ثبت نام داوطلبان بدون آزمون چگونه است؟

         پاسخ: این افراد به سایت معاونت سنجش و پذیرش مراجعه و در صورت اجازه ثبت، مانند دانشجویان با آزمون، مدارک را در سایت تکمیل و پس از سه روز مجدداً  به سایت مراجعه و فرم پذیرش را دریافت و در زمان تعیین شده به دانشگاه مربوطه مراجعه می نمایند و تشکیل پرونده می دهند.

 

پرسش: ترم آخر شامل چه ترمی می شود و چه شرایطی دارد؟

         پاسخ:             1- 24 واحد به جزء وصیت و قرآن کریم مانده باشد ترم آخر محسوب می شود.

                          2- رعایت پیش نیاز لازم نیست.

                 3- در نیمسال دوم و تابستان اگر 24 واحد باقیمانده داشته باشد مجموعاً ترم آخر به حساب می آید و اگر دانشجو در نیمسال اول مشروط شده باشد می تواند در نیمسال دوم و تابستان 24 واحد را بدون رعایت  پیش نیاز انتخاب نماید.

                 4- طی توضیحات بند 3 و می تواند در نیمسال عادی 20 واحد انتخاب نماید و 4 واحد بعدی را در ترم  بعد یا تابستان  معرفی به استاد بگیرد بدون رعایت پیش نیاز

 

پرسش: آیا دانشجوی میهمان در ارشد می تواند پایان نامه را در واحد مقصد انتخاب نماید؟

         پاسخ:  در دو صورت می تواند: 1- طی مجوز کتبی از سازمان مرکزی (میهمان عادی)

                                                               2- در صورتی که میهمان دائم باشد.

 

 

پرسش: در چه زمانی درس از پیشنیازی در می آید؟

         پاسخ:   1- یک بار مردود باشد.

                    2- در ترم های بعد یک بار با پس نیاز انتخاب نماید و در پیشنیاز مردود شود. 

 

پرسش: آیا دانشجوی کارشناسی ارشد می تواند دروس جبرانی را برای ارتقای معدل خود انتخاب نماید؟

         پاسخ: دانشجویان کارشناسی ارشد فقط در صورتی می توانند درس جبرانی برای ارتقاء معدل بردارند که معدل کل آنها زیر 14 باشد. در این صورت می تواند دروسی را که نمرات زیر 14 دارد را انتخاب و بگذراند.

 

پرسش: آیا معرفی به استاد در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؟

         پاسخ: خیر

 

پرسش: غیبت امتحانی دانشجویان رشته های گروه پزشکی چگونه موجه می شود؟

        پاسخ: طبق آیین نامه های معاونت علوم پزشکی دانشجویان رشته های پزشکی که به هر دلیل در جلسه امتحان حاضر نمی شوند1- در صورت امکان باید گواهی استراحت پزشکی ارائه نمایند.2- درخواست کتبی به گروه مربوطه ارائه نموده تا نسبت به موجه نمودن اقدام گردد.

 

پرسش: دانشجویان رشته های پرستاری و مامایی همراه با دروس کارآموزی در عرصه چند واحد درس می توانند اخذ نمایند؟

       پاسخ: همراه با دروس کارآموزی در عرصه می توانید حداکثر 5 واحد درسی را انتخاب نمائید.

 

پرسش: انتخاب همزمان دروس پیش نیاز و وابسته امکان دارد؟

       پاسخ: در صورتی که در مورد درس پیش نیاز یک بار عدم اخذ نمره قبولی، حذف غیبت کلاسی توسط استاد و یا غیبت جلسه امتحان رخ داده باشد می توان این کار را انجام داد.

 

پرسش: وضعیت نمره قبولی در درس وابسته و عدم اخذ نمره قبولی در درس پیش نیاز چگونه است؟

      پاسخ: نمره قبولی درس وابسته به قوت خود باقی می ماند ولی باید درس پیش نیاز در ترم بعد انتخاب شود.

 

پرسش: اگر میانگین کل کمتر از 12 باشد (مشروط) چند واحد درسی انتخاب نمایم؟

      پاسخ: حداکثر تا 14 واحد درسی بدون احتساب دروس وصیت نامه و آشنایی با قرآن

 

پرسش:وضعیت دانشجویانی که در انتخاب واحد رعایت پیش نیاز، هم نیاز، وابسته و سقف دروس را نکرده باشند چگونه است؟

      پاسخ: مسئولیت این امر به عهده دانشجو بوده و آموزش موظف به حذف دروس مازاد می باشد.

 

پرسش: محاسبه نمره دانشجویانی که در یک درس چند بار مردود می گردند چیست؟

     پاسخ: فقط نمره مردودی بار اول در میانگین کل محاسبه می گردد و نمرات مردودی بعدی بلااثر است.(به غیر از ارشد، دکتری و پرستاری و مامایی)

 

پرسش:اگر دانشجو در یک نیم سال کمتر از دروس مقرره (انتخاب 12 واحد در یک ترم) انتخاب نماید و یا اینکه در جلسات امتحانی پایان ترم حاضر نشود وضعیت ترم در کارنامه کل چگونه ثبت می شود؟

     پاسخ: یک نیم سال (ترم) محسوب شده و مقررات مشروطی یا معدل الف و حتی با حاضر شدن در یک جلسه امتحانی منظور می گردد.